1 month down, 4 to go. - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van maritmaas - WaarBenJij.nu 1 month down, 4 to go. - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van maritmaas - WaarBenJij.nu

1 month down, 4 to go.

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg

29 September 2013 | Hongarije, Boedapest

Beste allemaal,

Ik ben hier nu al bijna een hele maand dat betekent dat ik er nog 4 tegoed heb. Tot nu toe heb ik echt een toptijd hier, en heb ik weer van alles gedaan en meegemaakt natuurlijk.

Ten eerste hebben we een international picnic gehad. Dit was erg gezellig, en dit was op het margitsziget eiland. Dit is het eiland wat midden in de Donau ligt. Ook wordt hier het Sziget festival gehouden. Wat een mooi eiland is dit zeg, je waant je even helemaal uit de stad en hebt het idee dat er weer frisse lucht is! Op het eiland rijden namelijk geen auto's. Er rijd een bus waarmee je het eiland over kan en je kunt er golfkarretjes huren.

Ook heb ik de great market hall bezocht. Dit is een grote overdekte markt. Je hebt er van alles maar voornamelijk groente, fruit, vlees en wat eettentjes. Bij deze eettentjes heb ik mijn eerste Langos mogen proeven. Langos is een traditioneel gerecht hier. Het is een soort platte oliebol met daarop zure room en kaas. Ik vond het heerlijk, maar het is wel erg heftig van smaak!

Verder heb ik mijn eerste studiepunten binnen gehaald voor het vak communicatie training. Dit was het vak waarop ik de eerste 2 volle dagen naar school moest van 9 tot 6 en daarna een essay moest schrijven. Ja nu zijn jullie natuurlijk allemaal hartstikke benieuwd wat voor cijfer ik dan wel niet had nou jongens ik had een 5! Ja een 5, raar he dat was het hoogst haalbare hier, dit betekent dus dat ik een 10 had gehaald. Woehoe you go Marit.

Ook heb ik samen met Roel, Jeroen, Emilie en Agathe (twee Franse meisjes) Gellert Hill beklommen. Gellert Hill is een heuvel die ligt aan de Buda kant van Bidapest. Deze heuvel is 235 meter hoog en op de top staat het vrijheidsbeeld van Budapest. Dit is een onofficieel symbool voor de Hongaren. In de tijd dat je de Gellert Hill beklimt heb je verschilende geweldige uitzichten over de Donau, het Pest gedeelte en de bruggen.

In de tussentijd heb ik natuurlijk ook nog van het nachtleven genoten en hebben we hier ons goedkoopste biertje tot nu toe gevonden. (Lees: Goedkoper dan in de supermarkt). We waren in een pub en het biertje was maar liefst 180 Florint voor een halve liter, zoals ik al eerder heb verteld een euro is ongeveer 300 Florint.

Dan was het natuurlijk 25 september. Jazeker mijn verjaardag!! Om te beginnen dank jullie wel voor de felicitaties en de kaartjes, Tante Rieja en familie voor de dromenvanger en Tante Jose en familie voor de leuke sleutelhanger, hij hangt aan mijn sleutelbos hoor! :D Op mijn verjaardag moest ik natuurlijk gewoon naar school... (tot 5 uur) Hierna zijn we echter een lekker feestmaal bij een welbekende fastfoodketen gaan eten. Na dit had ik een feestje gepland bij mij thuis. Zo waren er ongeveer 20 Erasmus studenten geweest en ja mam we hebben het netjes gehouden geen klagende buren! Het was erg gezellig en op het eind van de avond werd ik verrast met een Douglas kadobon van maar liefst 21000 Ft. Ja dat wordt een lekker geurtje kopen :)

De dag erna had ik het geluk om naar het vliegveld te mogen gaan en mijn geliefde vriendje op te halen. (helaas moest ik hgem vanochtend om 5 uur in de morgen daar ook weer afzetten :( ) Verder hebben we die avond al een beetje sightseeing door de stad gedaan. De dag erna hebben we allerlei leuke dingen bezocht hier waaronder de Sugar shop. Dit is een grote snoepwinkel. Echt ik waande me in snoepjes hemel. Heerlijkheid. Je had duizenden smaken jelly beans, je kon er gaan zitten om even lekker een cupcake te eten of een van de andere honderden snoepjes soldaat te maken. Gisteravond gingen we uiteten bij Zeller Bistro. Wat heb ik heerlijk gegeten. Vrijdagavond gingen we hierheen om te vragen of er nog een plekje voor ons was, ze zeiden ja het zit erg vol maar rond 9 uur is er als het goed is wel een plekje. Dus gereserveerd en wel komen wij zaterdagavond 9 uur stipt in het restaurant aan. De mensen aan onze tafel waren aan het dessert bezig dus ze vroegen ons om nog even geduld te hebben. Ondertussen kregen we een heerlijk home made wijntje aangeboden. Om half 10 zaten we dan aan onze tafel en hebben we heerlijk gegeten! Na afloop kregen we nog een Palinka als verontschuldiging voor het wachten. Erg aardige mensen dus!

Gelukkig is Joris over 2 weken alweer hier, ja of hij nou komt voor mij of voor de stad is ook niet helemaal duidelijk meer want hij vond het geweldig! Hij zei nu snap ik waarom jij het hier zo erg naar je zin hebt. Haha! Als hij terug komt dan komen Panzu en Luuk ook mee dus dan wordt het vast een groot feest.

Eind goed al goed wacht ik ook nog met smacht op het bezoek van ons pap en mam en Bente, Malou, Sanne en Anne. Gekkenhuis dus hier in Budapest. Nu ga ik maar weer even voor school werken en hoop dat ik binnenkort weer van alles nieuws heb om aan jullie te vertellen.

Dikke knuffel en tot snel!!

Liefs, Marit.

  • 29 September 2013 - 21:09

    Papa:

    Kan niet wachten tot ik in Boedapest ben, pils voor 70 cent, snoepwinkel van hier tot tokyo en een restaurant waar je erg lekker kunt eten en dan heeft ze nog niet echt gezocht zegt ze...;-)

  • 29 September 2013 - 21:53

    Denise:

    Geniet ervan Marit, de tijd vliegt voorbij zo te horen!
    Leuk dat je zoveel bezoek krijgt :)

    Groetjes Denise

  • 27 Oktober 2013 - 12:11

    Hans En Carolien:

    Hoi marit heb je het goed naar je zin?z Fijn dat je veel bezoek krijgt hier is het herfst windkracht 8 we gaan vanmiddag maar even uitwaaien met de hond groeten de theuskes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Actief sinds 29 Aug. 2013
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 6670

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 31 Januari 2014

Minor Boedapest

Landen bezocht: