De eerste keer - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van maritmaas - WaarBenJij.nu De eerste keer - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van maritmaas - WaarBenJij.nu

De eerste keer

Blijf op de hoogte en volg

05 September 2013 | Hongarije, Boedapest

Hallooo daar,

Hier weer een berichtje vanuit het mooie Hongarije, speciaal geschreven voor jullie:)Zoals ze vaak zeggen voor alles moet een eerste keer zijn zo ben ik voor de eerste keer in Boedapest, had ik vandaag mijn eerste schooldag, ben ik gister voor het eerst hier in de metro gestapt, heb ik het eerste ijsje hier in Boedapest gegeten en heb ik voor het eerst Palinka gedronken. Tot nu toe heb ik het erg naar mijn zin hier. We hadden vandaag de eerste lesdag en deze verliep soepel. We hadden les van 9 tot 6, maar mochten gelukkig om 5 al gaan. Morgen hebben we weer zo'n dag en daarna staat het welkomst weekend voor Erasmus studenten op de planning. Een druk begin van mijn tijd hier dus. Een leuk weetje is dat mijn eerste ijsje hier van de IKEA kwam, en dat ik hier nog geen 100FT voor hoefde te betalen. Beeld in dat 300FT ongeveer 1 euro is. Geen geld dus! Waarom de IKEA? Deze is recht naast mijn school, dus dan moeten we even kijken of het daar net zo is als in Nederland, en geloof me op de munteenheid na is het dat ook.

Nu vragen jullie je natuurlijk af wat is dat Palinka. Een vis? Een gerecht? Nee mensen dat is het niet. Het is een alcoholisch drankje dat typisch van hier is. Geloof me dit was de eerste keer en ik gok ook meteen de laatste keer dat ik het gedronken heb. Het was vreselijk. Maar goed je moet alles geprobeerd hebben!!

Verder heb ik nog wel wat leuke foto's van ons IKEA avontuur, en onze Palinka. Deze zal ik er later opzetten want voor vandaag is het wel weer leuk geweest.

Tot schrijfs,

Liefs, Marit

  • 05 September 2013 - 23:54

    Tessa:

    Nou Maritje, goed verhaal.. echt fantastisch schrijf talent, gelukkig dat die Palinka meteen je laatste is. Weer een zorg minder..

  • 05 September 2013 - 23:56

    :

    Haha dankje Tess, maak je maar niet te veel zorgen hoor! Komt helemaal goed met me. :)

  • 05 September 2013 - 23:57

    Lieke Raes:

    Serieus... Watskebeurt?! Ik dacht dat je in Dubai zou zitten... Ik weet eigenlijk niet zo goed wat je aan het doen bent maar al met al kan ik maar 1 ding zeggen. Super gaaf! De wereld zien, culturen leren kennen, je grenzen verlegen, waaronder vieze drankjes horen en heeel veel eerste keren. Gaaf dat je dit doet! :) Mooi om te zien. Ik ga je stalken! X

  • 06 September 2013 - 00:06

    Mieke:

    Ik ga je zeker volgen, ben benieuwd :) Groetjes!

  • 06 September 2013 - 00:42

    Noud:

    Maak er een mooie en leerzame tijd van, daar in Hongarije. Laat de Maas-vlag maar eens goed wapperen aldaar. En doe vooral geen dingen die je zus en je lievelingsoom ook niet zouden doen. Groetsels uit Luyksgestel.

  • 06 September 2013 - 06:54

    Jon:

    Ja goed verhaal. Teveel Palinka gedronken tijdens het schrijven?

  • 06 September 2013 - 11:51

    Nettie Maas:

    Hoi Marit.
    Leuk dat ik(wij ) je zo wat kunnen volgen. Een heel leerzame periode daar, met vooral veel plezier in je vrije tijd. Morgen familie dag, helaas ben je er niet maar we denken zeker aan je en drinken op je reis/studie Gr tante Nettie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Actief sinds 29 Aug. 2013
Verslag gelezen: 540
Totaal aantal bezoekers 6672

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 31 Januari 2014

Minor Boedapest

Landen bezocht: