School, en Boedapest! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van maritmaas - WaarBenJij.nu School, en Boedapest! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van maritmaas - WaarBenJij.nu

School, en Boedapest!

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg

10 September 2013 | Hongarije, Boedapest

Hoihoi,

Nou hier voor jullie weer een verslagje over mijn reis tot nu toe.
Het is nu alweer precies een week geleden dat we hier aan kwamen. En wat heb ik toch al veel gezien en gedaan! Om te beginnen hadden we afgelopen weekend het welcome weekend van ESN. ESN staat voor Erasmus student network. In dit weekend begonnen we op zaterdag met allerlei spellen om alle internationale studenten te leren kennen. De avond zelf was er een leuk feestje in een kroegje in het centrum. We dronken hier het drankje Shrek. Dit was een mix van wijn, bubbel water en kiwi likeur. Heerlijk! Helemaal als je afrekent en blijkt dat het maar 180 Forint kost! Dat is zo ongeveer 0,70 eurocent. Dat was een erg leuke en gezellige avond dus haha:)

De dag erna, de zondag. Hebben we Budapest hunting gedaan. Dit was erg leuk, we hebben een tour gemaakt door de stad met verschillende opdrachten. Zo hebben we een hongaars liedje geleerd, een aantal lucifers geruild tot een pakje kauwgom en het hele mooie deel Pest gezien vanuit Buda. Ook heb ik toen ik in de Basilic van St. Stephan was een foto gemaakt van de dienst, ik dacht is Noud ook trots op me haha. Maar het was ook erg mooi daar binnen maar ook het uitzicht van boven was geweldig!! Foto's ga ik zo proberen toe te voegen. Helaas was ik mijn camera vergeten dus zijn de foto's telefoon kwaliteit! Gelukkig heb ik nog 4 maanden en 3 weken om hele mooie foto's te maken! De zondagavond hebben we natuurlijk ook afgesloten met een gezellige borrel in een pub.

Dan was het gister mijn eerste dag op school met verschillende vakken. Dit was erg leuk omdat je al een aantal studenten kent. Ook zijn de leraren erg behulpzaam en tonen veel interesse :) Verder is Monday night Morrisson's night. Dit is een avond waar bijna alle Erasmus studenten naar Morrissons gaan. Dit is een kroeg in de stad waar je 500 Florint entree betaald en je 3 drankjes gratis krijgt als je voor 11 uur binnen bent. Dit was dus weer een erg goedkoop avondje voor ons, en wederom erg gezellig! Toen was het vandaag en ben ik wederom naar school gegaan. Just the same old story. Morgen nog een dagje en dan begint voor mij het weekend alweer!!

Verder ben ik erg blij omdat de eerste vluchten richting hier al geboekt zijn!!!! Zo komt mijn lieve vriendje de 26e september al naar hier, de dag na mijn verjaardag. En mijn lieve ouders komen van 24 oktober tot en met 29 oktober eens een kijkje nemen hier :)


Tot schrijfs,

Liefs, Marit.

  • 10 September 2013 - 21:54

    Elle:

    Hee lieffie!

    Super leuk om dit allemaal te lezen, je hebt het erg naar je zin geloof ik, gelukkig maar!:)
    Als ik zo ook lees wat je allemaal al gedaan hebt, heb je al een aantal enveloppen open mogen maken, leuk!:)

    Ik wacht met smart op je volgende verhaal!:)

    xxxx

  • 10 September 2013 - 21:56

    Iris Cornelis:

    Oh Marit zoooo herkenbaar die verhalen hihi ik mis mijn Erasmus in Dublin nu alweer als ik dit zo lees!! Geniet ervan daar en heel veel succes maar vooral veel plezier nog!! x

  • 11 September 2013 - 14:57

    Mama:

    jaja wij komen ook een kijkje nemen hoe mooi het daar is en een shrekje proberen en natuurlijk om jou te knuffelen.

    xx

  • 11 September 2013 - 21:29

    Noud:

    Ah! Een foto van de basiliek van de heilige Stefanus (de eerste martelaar van onze kerk). Ben benieuwd. Je bent wel goed op weg zo, om mijn lievelingsnicht te worden.

  • 16 September 2013 - 18:57

    Els:

    Hoi lieve marit leuk om te lezen hoe het met je gaat. Denk maar vast na wat je gaat doen met het geld wat je over gaat houden ;-) ik geef onze peter n lijstje mee. Hollands he!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Actief sinds 29 Aug. 2013
Verslag gelezen: 594
Totaal aantal bezoekers 6668

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 31 Januari 2014

Minor Boedapest

Landen bezocht: